Tuesday, March 13, 2012

שוברים את הראש עם משחקים ברשת

אוהבים לשבור את הראש? מחפשים אתגר למוח? מכורים לתחושה של אתגר שכלי מורכב? משחקי חשיבה ומשחקי לוח בהחלט יצליחו למלא לכם את הצרכים הללו. רוצים להכיר את המשחקים המובילים? הכי קשים? הכי מאתגרים והכי מבוקשים? להלן שלושה משחקי רשת לוח וירטואליים שיגרמו גם לכם לחשוב שוב עד כמה אתם מתוחכמים.

סודוקו

משחק סודוקו היפני המוכר לכל, ממש אותו תשבץ שמופיע בכל העיתונים ובכל המגזינים שמתפרסמים סביבנו, מככב חזק מאוד באינטרנט בקטגוריה של משחקים ברשת.

סודוקו וירטואלי מאתגר ברמה גבוהה מאוד כי הוא מורכב מכמה רמות שמאפשרות לשחקנים להיות מאותגרים מאוד מבחינה שכלית. תשבץ הסודוקו מצריך הרבה מאוד לוגיקה וכשרים של תפיסה והבנה. כל המשחק נסוב בעצם סביב קוביית משחק פשוטה אשר מורכבת מתשע קוביות כשכל קובייה מורכבת מתשע קוביות גם היא. כל הרעיון הוא לשבץ את הספרות שבין הספרה אחת לספרה תשע מבלי לחזור על אותה הספרה באותו הטור או באותה השורה וחובה להקפיד שבכל טור ובכל שורה תופענה כל הספרות שבין אחת לתשע.

הרמות המורכבות יותר של סודוקו מצריכות חשיבה מורכבת מאוד ויכולת לוגית מפותחת למדי, ישנן רמות מסובכות שיכולות לגרום לכם לשבת שעות כדי לנסות לפתור את דרך השיבוץ הנכונה של הספרות.

חידת הנהר

את המשחק הזה תוכלו למצוא במגוון אתרים שמציעים משחקים ברשת תחת הקטגוריה של משחקי חשיבה. מדובר במשחק מוכר ובהחלט מאתגר שמגיע במגוון רחב של גרסאות.

משחק חידת הנהר מורכב ממשימה פשוטה בה עליכם להעביר קבוצה מצד אחד לצד השני של הנהר בתוך סירה. המשחק אינו פשוט כמו שזה נשמע כי בכל גרסה יש קושי אחר. גרסה מוכרת ומאתגרת במיוחד היא העברת הנזירים כשאסור להם להיות עם יותר משני קניבלים על הסירה תוך שמירה על המגבלות המבוקשות כמו מספר מינימלי ומקסימלי של אנשים בו זמנית, על הסירה. מדובר במשחק שבהחלט מצליח לאתגר אנשים רבים והוא דורש מגלגלי מוח רבים לפעול כדי להצליח להבין מה השיטה להצליח במשימה.

דמקה סינית

זה משחק חשיבה שמיועד באמת לאנשים אמיצים שמאותגרים מאוד מבחינת היכולות השכליות שלהם. מדובר במשחק דמקה על לוח סיני, ששונה במראהו מלוח דמקה מסורתי שמוכר לכל.

המטרה כאן היא להישאר עם חייל אחד בלבד על הלוח כאשר בכל תנועה עליכם לאכול חייל אחר. מדובר במשימה מורכבת מאוד שדורשת הרבה לוגיקה וחשיבה יסודית, תכנון מוקדם וריכוז גבוה יכולים לסייע להצלחה במשחק.

No comments:

Post a Comment