Tuesday, March 13, 2012

הדרכת פעוטות על משחקים ברשת

רוצים להדריך את הפעוט שלכם וללמד אותו לשחק במחשב? רוצים להקצות זמן קבוע ללמידה דרך משחקי רשת ולאפשר לו לקבל מידע חדש בדרך של הנאה? ישנם משפר שלבים חשובים שכדאי שתעברו עם הפעוט הקט שלכם, כחלק מתהליך ההכרות שלו את המחשב הביתי.

מוכנות

רצוי לחשוף את הילד למחשב ולשימושיו לאחר שהילד גילה עניין ראשוני בדבר. כדי שיהיה לכם קל יותר ללמד אותו ולהקנות לו את הכלים הבסיסיים לישיבה על המחשב כדאי שהוא יראה אתכם יושבים על המחשב לפחות מספר פעמים. באופן טבעי יגלה הילד סקרנות ויתעניין במכשיר, ילדים רבים אף מנסים להגיע לבד למחשב ולתקתק על המקלדת מהר כמו ההורים.

הילד לומד מצפייה וחיקוי ולכן יש יתרון רב בכך שהילד יראה אתכם יושבים על המחשב, הוא יבין שזה דורש ישיבה ממושכת, סבלנות וריכוז ושאין טעם להשתולל וללחוץ באגרסיביות, עם זאת, ההתלהבות שמתלווה לישיבה המשותפת על המחשב מייצרת לא אחת תגובות שנראות לנו ההורים, כאגרסיביות בעוד הן ביטוי ישיר של התלהבות והתרגשות שתתמתן מעת לעת ולכן חשוב לשים את הדעת על תגובתנו לכך.

הקדמה

בטרם תשבו עם הילד לשחק במחשב בפעם הראשונה, הסבירו לו שאתם מעוניינים לאפשר לו לחמוד משחק חדש ושהמשחק נמצא על המחשב. הסבירו לו שהוא יידרש לשבת ולהקשיב להוראות והסבירו לו בקצרה למה אתם מצפים ממנו במשך הזמן שתשבו על המחשב.

כדאי להכניס בשלב זה שניים או שלושה חוקים קצרים שיהיו הסכם משותף שלכם, באשר לישיבה על המחשב. אופי החוקים נתון כמובן לשיקולכם, אך ההמלצה שלנו היא לנסח חוק שנוגע למשך זמן הישיבה וחוק באשר לישיבה משותפת בלבד, לפחות בשלבים הראשוניים.

הדרכה

מרבית הילדים מאוד נרגשים מהמעמד ומבינים שמשהו חדש וחשוב מתרחש. חשוב שתתנו להם לפרוק את ההתלהבות ואל תנסו להחדיר להם את כל המידע בפעם הראשונה. פחות חשוב בהתחלה איך מדליקים, מכבים או נכנסים למשחק. אתם בהחלט יכולים להראות להם אבל השאירו את התרגול לפעמים הבאות.

באשר למשחק שבחרתם, תנו לילדים הוראות קצרות ומדויקות ולאחר כל הוראה תנו להם לנסות. תנו להם את הזכות לטעות ותקנו אותם, רק כך תתרחש למידה אפקטיבית ותתחיל התקדמות.

סבלנות

מיד כשתשבו על המחשב תגלו שהילד מאוד מתרגש ונלהב. ילדים רבים מבטאים זאת בתגובות נחפזות שלעתים נראות גסות במעט. מה גם שחשוב מאוד שתבינו שעומדת בפניהם משימה מורכבת מאוד שדורשת מיומנויות של תפיסה, הבנה, למידה והכרות וכן ריסון ההתרגשות כך שכל אלו עשויים להקשות מעט על התהליך ועל קצב ההתקדמות לו אתם מצפים.

No comments:

Post a Comment