Tuesday, March 13, 2012

מתי להתחיל עם משחקים ברשת?

מתי זה הזמן הנכון להתחיל לשחק במשחקים וירטואליים? למי מתאימים המשחקים השונים? באיזה גיל יכול הילד ללמוד לשחק ומתי כדאי לנסות לחשוף אותו למשחקים ולאיזה משחקים ברשת ?

ברמת העיקרון, מדובר בשאלה מכשילה לחלוטין, ישנו קושי מהותי לתת תשובה גורפת שתקיף את כל הילדים ותהא נכונה לקבוצה גדולה של ילדים, אבל בהחלט ניתן לשים את הדעת על כמה נקודות חשובות שיסייעו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.

באיזה גיל להתחיל?

ממש כמו שאתם אלו שיודעים ומרגישים מתי כדאי להתחיל ללמד את הקטנים שלכם אותיות ומספרים כך כדאי שתחושו מתי הם בשלים להיות קשובים מספיק בכדי ללמוד לשח ק במשחק וירטואלי.

שימו לב שישנו הבדל משמעותי בין משחק פיזי בפאזל או בכל משחק אחר לבין משחק וירטואלי ולכן ייתכנו מצבים רבים בהם הילדים יודעים לשחק בצורה מקסימה במשחקי קופסא למיניהם אך חסרים את הסבלנות ואת רמת הריכוז הנדרשת לטובת משחקים וירטואליים.

הרעיון הוא תעוזה. תנו להם צ'אנס. ישנם ילדים שאפילו לפני גיל שנתיים מצליחים להתרכז במשימות שדורשות המחשב ויש להם את הסבלנות לשבת ולשחק אט אט על פי דרישות המשחק וישנם ילדים שרק אחרי גיל שלוש מסוגלים ליצור את האווירה הנדרשת לשם כך.

מה נדרש מהילד?

הילד שמגיע לשחק בפעם הראשונה נחשף למשימה מורכבת שמהולה בהמון התרגשות ורצון לראות מה צפוי לו. ראשית דבר, ייתכן כי זו הפעם הראשונה שהילד נדרש להביט למקום אחד ולעשות פעולת יד במקום אחר, שימו לב שבציור המבט מופנה ליד המציירת והתאום עין יד פשוט הרבה יותר.

הקושי המוטורי המלווה בהתרגשות מייצר לא אחת תגובות של חוסר סבלנות וניסיון להקיש על כל המקשים כדי לראות מה יקרה. הרעיון הוא סבלנות והדרכה. המטרה שלנו כהורים היא להיות המדריכים, עם המון סבלנות. עלינו להבין מה דורש המפגש הראשוני הזה מול המחשב ומול התחלפות התמונות שנראות לילד כפלא של ממש, בשונה מטלוויזיה, מגלה הילד, שבמשחק המחשב יש לו השפעה מידית על מה שמתרחש במשחק וזהו דבר נוסף אליו צריך הילד להתרגל.

איך להתחיל?

סביר להניח שהילד יגלה סקרנות ועניין במחשב ברגע שהוא יראה אתכם יושבים על המחשב בעצמכם. שלב אחד לפני שאתם מתחילים אתו את הפעילות עצמה הוא להסביר ולתת הקדמה למה שאתם הולכים לעשות יחדיו.

הסבירו לילד שאתם מעוניינים ללמד אותו לשחק על המחשב ושבחרתם בשבילו משחק מהנה מאוד, תוכלו להסביר לילד מה הוא הולך ללמוד מהמשחק ולקבוע בקצרה מספר חוקים בסיסיים בטרם תשבו יחד לשחק.

No comments:

Post a Comment